A South Park alkotói a fűtilalom következetes ellenzői közé tartoznak. Mégis, úgy látszik, nem tudnak felhőtlenül örülni annak, ahogyan a legalizációt megvalósították az Egyesült Államokban.
A South Park egy a MedMen nevű cég tévéhirdetése ihlette meg, hogy elkészítse a hétvégén a YouTube-ra is feltöltött klipjét, amiben ráhúzza a vizes lepedőt a legális fűipar ifjú titánjaira. A klip az eredeti hirdetéshez kísértetiesen hasonlóan kezdődik: a múzeum egyik vitrinjében találkozhatunk az USA egyik alapítóatyájával, George Washingtonnal, aki ültetvényén köztudomásúlag kendert termesztett. Abban is hasonló az eredetihez, hogy a következő képsorokban a drogellenes háború dramatizált bemutatása következik: rendőri rajtaütések, bűnözés, erőszak, börtön. A SP jó szokásához híven persze ezt is túldramatizálja: az egyik állóképen egy járókeretes néni agyát loccsantja ki éppen egy rendőr. Innentől viszont a két klip üzenete elválik egymástól.
A MedMen klipje arra fut ki, hogy a kannabisz végre ismét normálissá vált az USA-ban: sikerült legyőzni a korábbi démonizáló propagandát, az emberek a hétköznapok részévé tették a füvet, amit kismillió hétköznapi rekreációs és gyógyászati tevékenység eszközeként használnak. Mosolygós yuppie-k és hipszterek köszönnek vissza ránk a képsorokról, akik megtestesítik az amerikai álmot a maguk zöldövezeti házaival, menő autóival, szuperkúl öltözékükkel és frizurájukkal, kidolgozott testükkel és fehérített fogsorukkal.
A South Park ezt figurázza ki: "És akkor jön egy csomó vállalati bankár típusú ember, akik azt mondják nekünk, hogy mi mindannyian az új normális részei vagyunk, miközben Isten zöld csodáját könnyen szerzett dollárokká alakítják át a maguk számára ... még puccos hollywood-i filmrendezőket is felbérelnek, hogy menőnek és kúlnak látszanak. De tudjátok mit? Csesszék meg ezek a fickók! Nekik nincs semmi integritásuk." Az utolsó szó, az integritás pedig egy szójáték a South Park által kiagyalt fiktív cég nevével, a Tegridy Weed-el (magyarul: Tegritás Fű), amely a klip szerint bevételeinek 100%-át adja a drogellenes háború áldozatainak. Az abszurd humoráról ismert rajzfilmsorozat alkotói ezzel mutatnak görbe tükröt a kannabisz-ipar gyorsan meggazdagodó menedzsereinek és üzletembereinek, akik aprópénzre váltják a kisemberek, főleg a szegénysorban élő feketék szenvedését, de a profitból egy petákot sem áldoznak arra, hogy valóban segítsék ezeket az embereket.
A South Parknak tehát semmi baja a legalizációval, de azzal sokkal inkább, hogy a legtöbb államban nem történt komoly erőfeszítés arra, hogy a drogellenes háború társadalmi igazságtalanságait orvosolják. És azzal is komoly baja lehet, hogy New York államban a MedMen és a hasonló cégek a kormányzónak címzett levelükben azt kérték, hogy a kannabisz otthoni termesztése maradjon illegális: ezzel gyakorlatilag a saját profitjaikat akarják védeni és a fűtermesztést monopolizálni, ami teljesen ellentétes a saját reklámjaik által közvetített üzenettel is. Magyarul, hiányzik az integritásuk, ahogy arra a SP ironikusan rámutat:
"Nem szeretnéd, hogy mindenkinek legyen istenverte Tegritása? Nos, nemsokára mindenkinek lehet."
Sárosi Péter